Underretning om indsamling af personoplysninger Ved at trykke ”Accepter og forsæt”, giver jeg hermed samtykke til, at Københavns Kommune må anvende mit navn, telefon nr., e-mail, og eventuelt adresse hvis indtastet, til sagsbehandling indenfor København Kommunes Ejendomme og Indkøbs forretningsområde og tilfredshedsundersøgelser i forbindelse med indmeldte sager i KASA. Jeg er bekendt med, at jeg til enhver tid kan tilbagekalde mit samtykke. Hvis du ikke kan acceptere at give samtykke til anvendelse af personoplysninger, er det ikke muligt at oprette en bruger i KASA og indmelde sager, eller oprette sager anonymt uden bruger. Efter databeskyttelsesforordningens artikel 14 skal vi give dig en række oplysninger. De oplysninger vi skal give dig, er følgende: 1. Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os? 2. Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren 3. Formålene og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger 4. Kategorier af personoplysninger 5. Modtagere eller kategorier af modtagere 6. Hvor dine personoplysninger stammer fra 7. Opbevaring af dine personoplysninger 8. Retten til at trække samtykke tilbage 9. Dine rettigheder 10. Klage til Datatilsynet Nedenfor finder du en uddybning i forhold til de oplysninger, vi skal give dig. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Du kan se vores kontaktoplysninger i punkt 1 nedenfor. Med venlig hilsen Københavns Kommune Bilag 1 – Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger mv. 1. Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os? Københavns Kommune er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Vores kontaktoplysninger er: København Kommunes Ejendomme og Indkøb Borups Allé 177 2400 København Danmark. CVR-nr.: 64942212 E-mail: keid@okf.kk.dk Telefon: 33 66 61 00 2. Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på følgende måder: • Digitalt: https://www.kk.dk/databeskyttelse, vælg ”skriv besked”. • På telefon: 71 74 54 54 • Ved brev: Databeskyttelsesrådgiveren, Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1, 1550 København K, Danmark 3. Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål: • Sagsbehandling indenfor København Kommunes Ejendomme og Indkøbs forretningsområde, tilfredshedsundersøgelse og statistik i forbindelse med indmeldte sager i KASA. Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af: • Persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra a. (Den registrerede har givet samtykke til behandling af sine personoplysninger til et eller flere specifikke formål). 4. Kategorier af personoplysninger Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig: • Navn, telefon nr., e-mail, og eventuelt adresse. Disse er alle almindelige personoplysninger. 5. Modtagere eller kategorier af modtagere Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere udenfor Københavns Kommune: • Ved tilfredshedsundersøgelser på afsluttede helpdesk sager, sendes navn og email til vores databehandler Survey Monkey, som varetager udsendelsen og modtagelsen af tilfredshedsundersøgelser for Københavns Ejendomme og Indkøb. 6. Hvor dine personoplysninger stammer fra • Personoplysninger i KASA, er de oplysninger du selv indtaster i forbindelse med eventuel oprettelse af bruger og indmeldelse af helpdesk sager. 7. Opbevaring af dine personoplysninger Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvor længe vi vil opbevare dine personoplysninger. Dog kan vi oplyse dig om, at vi vil lægge vægt på om der er sager i KASA, hvor dine personoplysninger indgår, når vi skal fastlægge, hvor længe dine oplysninger vil blive opbevaret. 8. Retten til at trække samtykke tilbage Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1. Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt. 9. Dine rettigheder Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os. Ret til at se oplysninger (indsigtsret) Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger. Ret til berigtigelse (rettelse) Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet. Ret til sletning I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. Ret til begrænsning af behandling Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser. Ret til indsigelse Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet) Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk. 10. Klage til Datatilsynet Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Opret helpdesk
Har du ikke en brugerkonto til Helpdesk?
Opret en brugerkonto med adgang til Helpdesk, så du kan logge ind og følge din sags udvikling.
Indmeld en sag uden en brugerkonto til Helpdesk. Uden en brugerkonto kan du ikke logge ind på Helpdesk og følge sagens udvikling.